پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۰۳

The playing time! Story for kids

۱۴ بازديد

The playing time! Story for kids

 

 

Billy was bored! He couldn’t wait till 5 O’ clock! 5 O’ clock is his video game time! He is only allowed to play with his video games 5 to 6 in the evening. Just one hour. And he has to do his homework before this time, otherwise, his parents wouldn’t let him to play!

That day, he was excited to play with his new brand game! His dad was in his room and his mom hadn’t come back from work yet! His dad worked from home! He always sat behind his desk and drew many many maps! Billy looked at the clock! OMG! It was one hour left to the video game time! He looked at his dad who was still working! He had an idea!

He could do something to make time run faster!

So he opened the clock and pushed the clock’s hand! Yes! That’s it! Now it’s almost 5 O’ clock! Billy wanted to say:

Daddy! come! it’s 5 O’ clock!

But he remembered that daddy has a clock on his desk! He looked at daddy’s room! OH! lucky for Billy, his dad went to the bathroom! Billy ran into dad’s room and changed that clock to! then he remembered that his parents have a clock in their bedroom too! He went and changed that one too very quick!

Suddenly he remembered that his dad has a watch too! he ran into dad’s room again and changed that one too! He had to change the kitchen’s clock too! He stood on a chair and changed the kitchen’s clock but just when he wanted to come down, daddy came out from the bathroom!

Billy got scared and jumped down! Living room’s clock was showing 5 O’ clock! But dad brought out his cell phone from his pocket and looked at it with wonder!

What’s wrong with the this clock? He asked.

Then he walked calmly toward the clock and pushed it’s hands backward. Billy was embarrassed! He didn’t want daddy to find out about what he did. So he ran to fix other clocks before dad finds out about them!

He fixed his dad’s clock first and then he ran to his patents’ bedroom!

Res: The playing time! Story for kids

Moonzia

 

https://independent.academia.edu/LeslieNunez12

https://jobs.ict-edu.uk/user/karacooper1/

https://ict-edu.uk/user/karacooper1/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=80fdff35-a2ac-4475-8491-1cc6a99db941

https://ez*******.cityu.edu.hk/login?url=https://moonzia.com/

https://entrance-exam.net/forum/members/karacooper1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:KaraCooper1

https://www.pubpub.org/user/kara-cooper

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://moonzia.com/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

http://sites.gsu.edu/jsalters2/1-problem-definition/comment-page-1597/#comment-118065

https://gitlab.bsc.es/KaraCooper1

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/3283873-leslie-nunez

 

مزایای جکوزی آماده

۱۱ بازديد

مزایای جکوزی آماده

امروزه وان جکوزی دیگر یک وسیله لوکس نیست که در دسترس عموم مردم نباشد. با رشد  تکنولوژی و تولید انواع جکوزی آماده، این محصولات در دسترس همگان قرار گرفته و آرامش بخش خانه و یا باغ و  ویلای آنان گردیده است.

در گذشته در بسیاری از منازل و هتل‌های مجلل اقدام به طراحی و نصب وان جکوزی می‌شد که معمولا قبل از ساخت، در طراحی ها، تاسیسات لازمه پیش بینی می‌شد. اما اکثراً نیاز به تاسیساتی دائمی داشته و برای نصب آن نیاز به زمین مناسب، کفی با دوام، نصب لوله‌های آب و فضایی مناسب داشتند. اما با گسترش فناوری، جکوزی‌هایی آماده نصب شده‌اند که نیازی به تاسیسات دائمی ندارند و شما می‌توانید این وسیله را در هرجایی که می‌خواهید نصب کنید. در ادامه به مزایای جکوزی آماده بدون نیاز به تاسیسات دائمی خواهیم پرداخت.

یکی از مزایای استفاده از جکوزی آماده، سهولت نصب آن است. جکوزی آماده به راحتی می‌تواند در هرجایی که دوست دارید نصب شود. برای نصب آن، شما نیازی به زمین مناسب، نصب لوله‌های آب و فضایی مناسب ندارید. شما می‌توانید جکوزی آماده را در حیاط، بالکن، تراس، یا حتی داخل آپارتمان خود نصب کنید.

یکی دیگر از مزایای جکوزی آماده، کاربری آن است. شما می‌توانید در هر زمانی که دوست دارید از جکوزی آماده خود استفاده کنید. برخلاف جکوزی‌هایی که نیاز به تاسیسات دائمی دارند، شما می‌توانید جکوزی آماده را به صورت فصلی نصب کنید و در زمان استفاده از آن، بعد از پایان فصل، آن را به راحتی بسته و به سایر مناطق منتقل کنید.

https://mub.me/BRhU

https://t.ly/GGX6X

http://s.ecmaps.de/8BlBd

جکوزی آماده در درمان و تمرینات آبی

با داشتن یک جکوزی آماده، شما می‌توانید از مزایای درمانی آن به سرعت و سهولت بهره‌مند شوید. بسیاری از بیماریهای جسمی مانند دیسک کمر، آرتروز، ضعف عضلانی و… با استفاده از جکوزی قابل درمان هستند که در این خصوص مقالاتی در وبلاگ لادر جکوزی منتشر شده است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه نمائید.

تمرین در جکوزی آماده، یکی از مزایای دیگر است. شما می‌توانید در هر زمانی که دوست دارید، از این وسیله برای تمرین ورزشی استفاده کنید. با ورود به جکوزی آماده، شما می‌توانید تمریناتی مانند شنا، استراحت، آموزش یوگا و تمرینات تنفسی را انجام دهید.

از زاویه مشکلات روحی، جکوزی آماده باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود. با شنا کردن در آب گرم، شما می‌توانید احساس آرامش کنید. همچنین، استفاده از جکوزی آماده می‌تواند برای بهبود سلامت روانی و روحی شما مفید باشد.

جکوزی آماده همچنین می‌تواند به شما در کاهش درد و التهاب عضلانی کمک کند. با شنا در آب گرم، عضلات شما باز می‌شوند و به گونه‌ای تحریک می‌شوند که بهبود گردش خون و کاهش درد و التهاب موثر خواهد بود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از جکوزیهای آماده، استفاده از آن در دوران بارداری برای بانوان است. در این خصوص یک مقاله کامل در وبسایت لادر جکوزی منتشر شده است که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه نمائید.

 

منبع :

 

https://www.quora.com/profile/Maria-Fiona-8

https://www.twitch.tv/mariafiona3

https://www.openstreetmap.org/user/MariaFiona3

https://www.tripadvisor.com/Profile/mariafX8305MB

https://www.4shared.com/u/ZmIhkmsS/MariaFiona3.html

https://www.zillow.com/profile/MariaFiona3

https://www.indiegogo.com/individuals/31637827

https://www.mixcloud.com/MariaFiona3/

https://www.reverbnation.com/artist/mariafiona3

https://hubpages.com/@mariafiona

https://unsplash.com/@mariafiona3

https://www.evernote.com/shard/s404/sh/1b0c5387-d2e5-e8f4-6c65-536d6fbb1989/84ba8b572c01857aec4511ea9ebaa31c

https://www.liveinternet.ru/stat/ladorco.com/

 

 

تعاریف مختلف از موسیقی

۱۶ بازديد

تعاریف مختلف از موسیقی

پیشینیان و موسیقی دانان بزرگ گذشته تعاریف مختلفی از موسیقی ارائه داده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
  •  ارسطو (از فیلسوفان یونان باستان): موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی معرفی کرد و فیلسوفان اسلامی هم نظر وی را پذیرفته‌اند مانند ابن سینا که در کتاب خود در بخش ریاضی از موسیقی نام برده است.
    ارسطو در جای دیگری می‌گوید: موسیقی حکمتی است که نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ عاجز است بنابراین آن را در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.
  • افلاطون (دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ): او می‌گوید موسیقی یک ناموس اخلاقی است که روح به جهانیان، و بال به تفکر و جهش به تصور، و ربایش به غم و شادی و حیات به همه چیز می‌بخشد. موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ می‌کند و استعداد پذیرش عدالت را در وی برمی‌انگیزد.
  • ابونصر فارابی: از نظر ابونصر فارابی (از بزرگترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر اسلام) موسیقی علم شناسایی الحان و شامل دو علم است؛ علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری.
  • ابوعلی سینا: از نظر ابوعلی سینا (پزشک، ریاضی‌دان، منجم، فیزیک‌دان، شیمی‌دان، زمین‌شناس، شاعر، منطق دان و فیلسوف ایرانی) موسیقی علمی است ریاضی که در آن از چگونگی نغمه‌ها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمان‌های بین نغمه‌ها بحث می‌شود.
  • بتهوون: بتهوون (موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته‌ی آلمانی) موزیک یا موسیقی را مظهری می‌داند عالی‌تر از هر علم و فلسفه‌ای. از نظر او موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی‌ترین تجلی قریحه? انسانی است. بتهوون می‌گوید: “آنجا که سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز می‌شود”.
  •  لئوپددوفن: ریشه موسیقی به عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی که انسان توانست برای نخستین بار خوشی‌ها و رنج‌های خود را با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی به‌شمار می‌آید.

 

 

  • ابن خردادبه (جغرافی‌دان، تاریخ‌نویس و موسیقی‌شناس ایرانی): موسیقی آن است که تو را شاد کند و برقصاند و بگریاند و اندوهگین کند و جز آن هر چه باشد رنج و بلاست.
    موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده می‌کند، آفرین بر خردمندی که موسیقی را پدیدآورد.
  • هگل (فیلسوف بزرگ آلمانی): آنچه موسیقی متعلق به خود می‌داند همان اعماق زندگانی درون شخص است موسیقی هنر خاص روح است و به‌طور مستقیم به روح خطاب می‌کند.
  • واگنر: آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقیدان و مقاله‌نویس آلمانی در تعریف موزیک می‌گوید: من موسیقی را تنها وسیله لذت گوش به‌شمار نمی‌آورم بلکه آن را محرک قلب و مهیج احساسات می‌دانم. موسیقی عالی‌ترین هنرهاست. موسیقی متعلق به دل است و جایی که دل نیست موسیقی هم وجود ندارد.
  • نیچه: فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی معتقد است که تمام پدیده‌ها در مقایسه با موسیقی تنها نمادند. زندگی بدون موسیقی اشتباهی بزرگ بوده‌است.

اصول یادگیری موسیقی

۱۹ بازديد

یاد گرفتن موسیقی یکی از بهترین راه هاییست که نه تنها شما را سرگرم می کند بلکه تاثیر زیادی هم روی آرامش ذهنی تان دارد. فرقی نمی کند علاقمند به یادگیری تئوری موسیقی هستید یا دلتان می خواهد نواختن یک ساز را یاد بگیرید؛ بهرحال یادگیری موسیقی از چیزی که فکرش را می کنید راحت تر است! تنها کاری که باید انجام بدهید این است که هر روز کمی تمرین های پیچیده انجام بدهید تا اینکه بالاخره روی چیزی که می خواهید تسلط کامل پیدا کنید و شما هم موسیقی را یاد بگیرید.

بخش اول: آشنایی با مبانی موسیقی

1- الفبای موسیقی را یاد بگیرید. الفبای موسیقی فقط از 7 حرف (A ، B ، C ، D ، E ، F و G) تشکیل شده؛ اما همین 7 حرف زبان اصلی مورد استفاده موسیقی دانان برای نوشتن و بیان کردن نت های موسیقی را به وجود می آورند. علاوه بر این هفت نت، پنج نت دیگر هم وجود دارد که نت های دیز (Sharp) و بِمُل (flat) هستند. از نت های دیز نت هایی هستند که یک گام بالاتر از نت های معمولی اند ولی نت های بِمُل یک گام پایین تر از بقیه نت ها خوانده می شوند.

  • به عنوان مثال نت دیز A نسبت به نت معمولی A کمی بالاتر است.
  • این نت ها روی همه سازها همیشه به ترتیب حروف الفبا از A به G قرار می گیرند. وقتی از نت G عبور می کنید نت بعدی فقط یک A خواهد بود و بعد از آن کل دستور دوباره تکرار می شود.
  • اگر پیانو می نوازید می توانید این الفبا را روی کلیدهای پیانو دنبال کنید؛ مثلا جایی که نت C نواخته می شود را حفظ کنید. به این ترتیب می دانید که C دیز، C بِمُل و نت های B ، D ، A ، E و F مقابل کلید نت C قرار دارند.

2- با عناصر اصلی خواندن صفحه نت یا پارتیتور آشنا شوید. صفحه نت یا پارتیتور صفحه ایست که روی آن مجموعه ای از خطوط افقی و موازی به نام خطوط حامل نقش بسته است. سایر علائم و خطوط کوچک رو یا اطراف خطوط حامل هم مواردی که نت ها در آن باید زده شوند و اینکه هر نت تا چه مدت باید نواخته شود و موسیقی در چه ریتمی باید اجرا شود را نشان می دهند.

مشاهده ادامه مطلب :

https://studiopress.community/users/ahomusic/

 
 

کاربرد روش های مهندسی بافت در گروه های تخصصی مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته

۱۴ بازديد

کاربرد روش های مهندسی بافت در گروه های تخصصی مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته

 

ساخت محصولات مهندسی بافت عموماً با داربست انجام می شود (همانطور که در گروه نانوتکنولوژی و مهندسی بافت مرکز تحقیقات فناوری بن یاخته انجام می شود)، می تواند حاوی طیف گسترده ای از مواد مناسب از پروتئین ها تا پلاستیک ها باشد. پس از ساخت سلول های بنیادی، سلول ها در داربست ها قرار می گیرند (همانطور که در گروه زیست شناسی سلول های بنیادی مرکز تحقیقات فناوری سلول های بنیادی وجود دارد). ترکیبی از عوامل رشد را می توان در کاشت سلول ها استفاده کرد. در این روش سلول های پیوندی منبع اصلی تشکیل بافت جدید هستند. از سوی دیگر، داربست های سنتز شده ساختار متخلخل سه بعدی را تشکیل می دهند، حاوی سلول هایی در آنها هستند تا ماتریکس خارج سلولی را تشکیل دهند و همچنین رشد سلول ها را در بدن کنترل می کنند. این داربست های سنتز شده زیست تخریب پذیر بوده و در طول زمان و مطابق با بازسازی بافت تخریب می شوند. روش دیگر جایگزینی بافت آسیب دیده با داربست بدون سلولی بلافاصله پس از آسیب است. اصل این روش این است که با کمک یک اسکلت، بیومولکول های مناسب به ناحیه آسیب دیده هدایت می شوند. بیومولکول ها به صورت کنترل شده از داربست آزاد می شوند و سلول های مولد به سمت بافت آسیب دیده هدایت می شوند و رشد و تمایز خود را توسعه می دهند و در نتیجه بازسازی بافت افزایش می یابد. در برخی موارد، سلول ها، داربست ها و فاکتورهای رشد ابتدا با هم ادغام می شوند و ساختار می تواند خودش را تشکیل دهد.

راه دیگر برای تولید بافت جدید استفاده از اسکلت در بدن است. در این روش، سلول‌های بافت اهدایی برداشته می‌شوند و از ماتریکس خارج سلولی باقی‌مانده به عنوان ساختار حمایتی برای رشد سلولی استفاده می‌شود. این روش برای مهندسی بافت قلب، کبد، ریه و کلیه استفاده می شود. استفاده از این روش به محققان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از قیچی‌هایی که از بافت انسانی که در طی عمل جراحی برداشته می‌شود و سلول‌های بیمار جدا می‌شوند، اندام‌های خاصی را برای فرد تولید کنند که توسط سیستم ایمنی رد نمی‌شوند.

منبع :  شرکت فناوری بن یاخته  https://bonbiotech.ir/

 

 

https://www.pubpub.org/user/tamika-hayes

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

https://tcgschool.edu.in/members/tamikahayes2/activity/

http://charma.uprm.edu/twiki/bin/view/Main/TamikaHayes2

https://lwccareers.lindsey.edu/profiles/2962715-jenny-tucker

https://mindvalley.kl.tis.edu.my/user/jenny_tucker42

https://ams.ceu.edu/optimal/optimal.php?url=https://bonbiotech.ir/

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/TamikaHayes2

https://www.ottawaks.gov/profile/tamikahayes2/profile

https://trove.nla.gov.au/userProfile/user/user:public:tamikahayes2/about

 

 

مهندسی بافت چیست؟ تعریف، تاریخچه و کاربرد

۱۱ بازديد

مهندسی بافت چیست؟ تعریف، تاریخچه و کاربرد

 

مهندسی بافت | Tissue Engineering مجموعه‌ای از تکنیک‌ها برای تولید یا بازسازی بافت است که هدف آن در درجه اول، ترمیم یا بهبود عملکرد بافت‌های بدن انسان است. از دیگر اهداف رشته مهندسی بافت می‌توان به غربالگری داروها و تولید گوشت مصنوعی نیز اشاره کرد. محصولات مهندسی بافت با ایمپلنت‌های پزشکی، که دستگاه‌های فنی ساخته شده از مواد مصنوعی و بدون بخش‌های بافت زنده هستند، متفاوت می‌باشند.

مهندسی بافت، اصول مواد و پیوند سلولی را برای توسعه بافت‌های جایگزین و یا ترویج بازسازی درون‌زا ترکیب می‌کند. این رویکرد در ابتدا برای رسیدگی به شکاف حیاتی بین تعداد فزاینده بیماران در لیست انتظار برای پیوند عضو به دلیل نارسایی در مرحله پایانی و تعداد محدود اعضای اهدایی موجود، طراحی شد.

تاریخچه مهندسی بافت

 

اولین کار­های تحقیقاتی در زمینه‌ی مهندسی بافت توسط دکتر لانگر انجام شد که به عنوان بنیان‌گذار و پدر رشته مهندســی بافــت شناخته می‌شود.

کار اولیه در این رشته، هنگامی که این رشته برای عموم مردم و سایر محققان این رشته ناشناخته بود، در آزمایشگاه دکتر لانگر در مؤسسه‌ی فناوری ماساچوست (MIT) انجام‌گرفت.

 

در سال 1976، دکتر لانگر، شواهدی را برای رهاسازی کنترل­‌شده­‌ی مولکول‌‎‎­های بزرگ از شبکهها­‎‎‎ی ماتریسی پلیمری سه بعدی ارائه داد و زمینه را برای تحقیقات بیشتر در رهاسازی کنترل‌شده‌ی دارو فراهم کرد. در این پژوهش، چندین ماده بر اساس پاسخ التهابی و بر اساس نتایج ارزیابی شدند و دو ماده، هیدرون-گوگرد و کوپلیمر اتیلن-­وینیل­استات، به­ عنوان حاملان آزاد­سازی کنترل­‌شده مورد آزمایش قرار گرفتند.

پیشرفت و ظهور رشته

 

نکته­‌ی اصلی در تولد این رشته‌­ی نوظهور در اواسط دهه 1980 این بود که دکتر جوزف واکانتی از بیمارستان کودکان به دکتر لانجر از دانشگاه ام‌آی‌تی آمریکا مراجعه کرد تا ایده‌ای را برای رشد و آینده‌­ی این علم ارائه کند. این ایده، ساخت داربست­‌های مناسبی جهت تحویل سلول بود که برخلاف سلول­‌های کاشته شده بر روی داربست­‌های طبیعی، دارای ویژگی‌­های فیزیکی و شیمیایی­ غیرقابل دستکاری بودند.

 

دکتر واکانتی مطالعات گسترده‌­ای را برای تولید معادل بافت عملکردی با استفاده از شبکه انشعاب پلیمرهای زیست سازگار / زیست تخریب پذیر مصنوعی پیکربندی شده به عنوان داربست‌های بذر شده با سلول‌های زنده طراحی و اجرا کرد.

 

رشته مهندسی بافت طی یک دهه‌ی گذشته به­‌طور چشمگیری گسترش یافته است و چندین آزمایشگاه بزرگ تحقیقاتی و مراکز مهندسی بافت در سراسر جهان وجود دارد و همچنین این رشته همواره همراه با مسائل چالش برانگیز، لذت بخش و به یاد ماندنی بوده است.

اجزاء کلیدی مهندسی بافت

 

اجزاء کلیدی فرآیند مهندسـی بافت عبارتند از:

 

سلول‌ها، سیگنال‌ها و داربست های مهندسی بافت

 

یک | بافت یا نمونه سلولی که هسته و نقطه شروع فرآیند را تشکیل می‌دهد.

ثانیاً | داربستی که سلول‌ها را حمل کرده و حمایت می‌کند و رشد بافت را به شکل هندسی و موقعیت مطلوب، هدایت می‌کند.

و جزء سوم، محیطی از مواد سیگنال و تغذیه و غیره است که کشت سلولی در حال رشد یا بذر بافت را به سمت خواص بیولوژیکی مورد نظر، از جمله اندازه و شکل هندسی و ویژگی‌های عملکردی زیستی هدایت می‌کند.

داربست های مهندســی بافــــت باید دارای ویژگی های خاصی از قبیل غیر سمی بودن، زیست سازگاری، زیست تخریب پذیری، متخلخل بودن، آب دوستی و چسبندگی سلولی باشند. شرکت فناوری بن یاخته  https://bonbiotech.ir/

منبع :  https://mub.me/nFUb

https://llk.dk/5zjlly

 

https://www.twitch.tv/tamikahayes2

https://www.openstreetmap.org/user/TamikaHayes2

https://www.tripadvisor.com/Profile/484tamikah

https://www.4shared.com/u/x97BK_WI/TamikaHayes2.html

https://www.zillow.com/profile/TamikaHayes2

https://www.indiegogo.com/individuals/30074769

https://www.mixcloud.com/TamikaHayes2/

https://hubpages.com/@tamikahayes

https://unsplash.com/@tamikahayes2

https://www.evernote.com/shard/s354/sh/38cf241e-285d-631a-d41a-14ff0ebb8c80/edb586a54d159beab765d8f5c8804a2d

https://www.liveinternet.ru/stat/bonbiotech.ir/

https://coub.com/tamikahayes2